איך אינסטלטור יכול לעזור באתגר שנקרא פתיחת סתימות

אחרי 90 דקות של כדורגל ,30 דקות של הערכה ופנדלים נבחרת ברזיל עלתה לשמינית גמר ! איזה כיף. מה שלא ממש כיף זה הסתימה בביוב שהייתה לי השבוע בבית ועל זה רציתי לדבר,לחשוב ולהעמיק בתחום

אז מה זה בכלל פתיחת סתימות ביוב?

כתושב חיפה שמכיר טוב את מכון ליטהור שפכים כתבתי קצת מכל מני דברים שעולים לי בראש כרגע.

 הביוב, אשר משמש לסילוק של פסולת מן המבנים, אמור להזרים את מי השופכין באופן שוטף וללא תקלות. אולם סתימות בביוב מתרחשות מפעם לפעם. בזמנים כאלה יש להזמין אינסטלטור אשר מתמחה בתחום של פתיחת סתימות ביוב, על מנת שיוכל לפתור את הבעיה. במרבית המקרים הסטנדרטיים, אינסטלטור רגיל יכול לפתור את הבעיה בביוב, אולם ישנם מקרים חמורים, שכאשר הם מתרחשים,בעיר שלי לא קל למצוא אינסטלטור בחיפה. האינסטלטור לבדו אינו יכול לפתור את הביעה, והוא זקוק לשירותי שאיבה מקצועיים יותר. מקרים כאלה יכולים להיות, למשל, מקרה של בור ביוב עמוק, שאין אפשרות להגיע לתחתית שלו על מנת לנקות אותו מן הפסולת שהצטברה בו. בורות ספיגה שאינם סופגים עלולים גם הם להוות בעיה חמורה. במקרים מסוימים, מרתפים או מקלטים של בניין עלולים להתמלא במים בגלל סתימה בביוב, וגם אז אין מנוס מהזמנה של שירותי שאיבה מקצועיים.

 שאיבה מהי?

 שאיבה של מים מבורות ביוב היא דבר שלא ניתן לבצע באמצעים ידניים רגילים, משתי סיבות עיקריות. ראשית, לרוב מדובר בכמויות מים גדולות במיוחד, שאין אפשרות לשאוב באמצעים ידניים פשוטים. הסיבה השנייה היא שמי שופכין מכילים גזים רעילים, והם עלולים לפגוע באנשים אשר נמצאים בסמוך למקום השאיבה. על מנת לשאוב את המים מבורות ביוב סתומים, משתמשים במכשיר שנקרא "ביובית", ואשר מיועד בדיוק למטרה זו, של שאיבת מים מבורות ביוב. הביובית היא משאית עם מיכל גדול, אליו מחוברת משאבה עוצמתית, אשר מסוגלת להגיע גם לאזורים מורכבים ועמוקים. השאיבה מתבצעת ישירות לתוך המיכל.

 פתיחת סתימות ביוב באמצעות ביובית

 ישנם מכשירי ביובית אשר יכולים לבצע גם הסנקה, שפירושה הזרמה של מים בלחץ גבוה אל צינורות הביוב, וכך לפתוח בקלות את הסתימה שנוצרה בהם. זוהי דרך יעילה מאד לפתיחת סתימות ביוב, ולעיתים אף הדרך היחידה. עם זאת חשוב לזכור, כי פתיחת סתימות ביוב היא רק ההתחלה, ולאחר שהסתימה נפתחה, יש לבדוק מה גרם לסתימה, על מנת שיהיה אפשר למנוע הישנות של הסתימה וצורך בפתיחה חוזרת של הסתימה. יש הרבה סיבות אפשריות לסתימה, ויש למצוא את הסיבה הישירה ולפתור אותה מן השורש.

זהו בינתיים , בעוד שבוע אני מתכנן לבדוק את תנאי הקבלה לאוניברסיטת חיפה אז תאחלו לי בהצלחה כי הולך להיות שבוע מאוד עמוס ולא קל!