פינוי אסבסט לפני פינוי בינוי

בישראל, ישנם מעט ל – 70% מהמבנים בישראל שהם מעל 50 שנה. כל הערים המתחדשות קיימות בהם שכונות בהם הבתים ישנים, ללא מעלית, ללא חניה מסודרת ולפעמים גם ללא לובי מינימלי. ברוב הערים בארץ הוחלט על ביצוע של פינוי בינוי. פינוי בינוי אומר שמפנים את התושבים מהבניין הישן, הורסים את הבניין הישן ובונים בניין חדש עם יותר דירות, עם יותר איכות חיים, בניין עם מעליות, חניות מסודרות ואז כעבור כמה שנים התושבים מקבלים דירה בבניין חדש ומשודרג.

פינוי בינוי

ברוב המבנים הישנים בנו בנייה ישנה מה שאומר שהגגות וחלק רב מהקירות בבניין היו עשויים בתוספת חומר האסבסט. בעבר האמינו שבגלל התכונות הטובות שיש לאסבסט נגד קור וחום, אש וגשם, רצוי לשלב אותו בבניה כך שהבניין יהיה מבודד יותר לנזקי מזג האויר. אך לאחר בדיקות של החומר התגלה שהוא מסוכן לבריאות בשל הפצתו סוג של "אבק אסבסט" מה שיכול להכנס בקלות לדרכי הנשימה ולגרום למחלות בראות ולסיכון ממשי של הבריאות

לכן, כאשר יש אישורים לביצוע פינוי בינוי, לפני הפינוי בודקים על ידי חברה מוסמכת של פינוי אסבסט, חברה זו בודקת את החומרים השונים ואם נמצא באחד מחלקי המבנה אסבסט המסוכן לבריאות יש לפרקו בצורה מבוקרת ועל ידי אנשים המוסמכים לעשות כך בכדי שלא יתפשט לסביבה ויוכל לסכן מאות ואלפי אנשים.

פינוי אסבסט

חברת פינוי אסבסט ופירוקו

חברת פינוי ופירוק אסבסט הינה חברה אשר צריכה לקבל אישור והסמכה על ידי משרד הבריאות ורק לאחר האישור ממשרד זה הם יכולים לעסוק בתחום מסוכן ומסובך זה. כמובן, חברות אלו מוסמכות בעוד מספר דברים שכדאי לדעת במידה ובעתיד תצטרכו להשתמש בשירותם, תחומים אלה כוללים:

  • פירוק אסבסט מבוקר
  • פינוי אסבסט אטום ואמין
  • הטמנת אסבסט במקמות מיועדים ומיוחדים במיוחד לחומר מסוכן זה
  • החלפת גגות אסבסט בגגות רעפים
  • תיקון גגות רעפים שבורים

לאחר ביצוע מבוקר ואמין של חברת פינוי ופירוק אסבסט, אפשר להמשיך עם תהליך פינוי בינוי, ואחרי שמפנים את כל החומרים המסוכנים של האסבסט ומוצריו, אפשר לפרק ולהפיל את המבנה הישן, להתחיל לחפור חניון מסודר, לבנות יסודות ובסופו של דבר להקים בניין חדש ויפה במקום הישן הקיים.

טיפ אחרון: מומלץ להזמין חברה שתבדוק את הבית בו אתם חיים שאין שם חומר מסוכן כמו אסבסט על מנת שתוכלו לשמור על בריאותכם לשנים ארוכות